afvallen

Slank de zomer door: Eureka! Proof BBQ-en

Afbeeldingsresultaat voor eurekablog
De zomer is het seizoen van de barbecue.
En zeker de zomer van dit jaar! Zoveel lekker weer; je zou de barbecue wel dagelijks aan kunnen steken…
 
Als je af wilt vallen of grip op je gewicht wilt houden, voelt bbq-en niet altijd als een verstandige keuze. Toch kun je prima Eureka! Proof bbq-en.
Naast de basistip “let op met alcohol” heeft Eureka! wat tips voor jou op een rijtje gezet.
Alcohol is een belangrijke om in de gaten te houden; vloeibare calorieën zijn gevaarlijk. Ze vullen amper, maar tikken wel aan. Bovenop alles wat je eet!
Hieronder lees je hoe jij het deze zomer
verstandig kunt aanpakken:
5 Tips om Eureka! Proof te BBQ-en
  1. Kies voor magere vlees- of vissoorten. Hoe verleidelijk de hamburgers, worstjes en speklappen ook zijn, kies toch liever voor een satéetje van kip of mager rund/varkensvlees, een filetlapje of leg eens een garnalenspies of moot zalm op de barbecue. Hou als hoeveelheid max. 200 gram totaal aan. Als je gek bent op spareribs; Google eens hoeveel calorieën daarin zitten. Of niet. Want je eet ze hoogstwaarschijnlijk nooit meer….
  2. Grill eens wat groenten! Barbecueën bestaat vaak uit een x aantal rondjes. Wanneer je ook groenten op de barbecue hebt liggen, hoef jij geen rondje over te slaan. Je kunt kiezen voor bijv. aubergine, courgette of zoete puntpaprika. In handige plakken of stukken snijden, even bestrijken met wat olie en kruiden erover heen en ze zijn klaar om gegrild te worden. Je kunt uiteraard ook groente en vlees combineren d.m.v. een heerlijke shaslick (sateprikker met vlees en groente om en om).Afbeeldingsresultaat voor blije barbecue
  3. Maak een grote bak met heerlijke salade. Valkuil tijdens de barbecue kan zich voordoen in de vorm van huzarensalade of aardappelsalade. Stiekeme caloriebommetjes. Kies liever voor een grote bak met sla, rauwkost en wat dressing. Eventueel een stukje fruit erdoorheen. Heerlijk fris en je kunt daar zonder zorgen van eten.
  4. Let op de sausjes! Grote instinker tijdens jouw barbecue-avondjes kunnen de sausjes zijn. Als jij al je verstandige stukjes vlees en groente verstopt onder een dikke laag pindasaus, kan je flink bedrogen uitkomen. Kies tijdens de barbecue voor 1 soort saus en neem daar 1 sauslepel van. Houd het daarbij en laat je niet verleiden tot het nemen van extra.
  5. Stokbrood; instinker eersteklas! Iedereen kent dat wel; wachten op je vlees en dan alvast een stokbroodje of 2 nemen tegen de ergste honger. Voor je het weet heb je er 6 op en moet je je best doen om je vlees weg te krijgen met een té volle buik. Neem hooguit 3 tot 5 stukjes (bij voorkeur volkoren!) stokbrood. Kies niet voor de vette kruidenboter erop, maar bijv. light kruidenkaas.

 

Als je bovenstaande 5 tips aanhoudt, ben jij deze zomer Eureka! Proof bezig. Dan hoef je, als de laatste kooltjes gedoofd zijn, je niet rot te voelen.

Veel BBQ plezier en eet smakelijk!

Meer weten over afvallen en grip op je gewicht krijgen?

Neem contact met ons op!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *