Hou je het nog vol?

Velen gebruiken januari als moment om wensen, dromen en verwachtingen vorm te gaan geven. Deze wensen, dromen en verwachtingen worden dan vertaald naar de welbekende goede voornemens.
Vol goede moed en een flinke dosis zelfvertrouwen gaan velen aan de slag met stoppen met roken, méér bewegen, méér voor anderen doen, mínder voor anderen doen en natuurlijk afvallen.

Afbeeldingsresultaat voor volhouden goede voornemensVan diegenen die het gevecht met de kilo’s aangaan hebben de meesten de 1e terugval al na week 1. En 92% van alle voornemens blijken te zijn opgegeven na de 1e maand!

Wil jij bij de 8% horen, die ook ná januari vast blijven houden aan hun goede voornemens?

 

Met onderstaande tips hoopt Eureka! dat jij dit jaar bereikt wat je wilt bereiken, op welk vlak dan ook!

  • De allerbelangrijkste tip is dat het een goed voornemen iets is waar jij 100% achter moet staan. Dus doe het voor jezelf of doe het niet! Intrinsieke motivatie (motivatie die uit jezelf komt) is belangrijk. Wanneer je iets voor een ander of de buitenwereld doet óf omdat jij denkt dat het van je verwacht wordt, is het veel moeilijker om dat doel te bereiken.
  • Zorg voor een haalbaar voornemen! Dromen is leuk, maar voornemens moeten wel te realiseren zijn. Kijk of jouw situatie jouw voornemen ondersteunt of bemoeilijkt. Pas hier dan óf je situatie op aan, óf je voornemen.
  • Hak je voornemen in stukjes! Maak tussentijdse doelen om je voornemen overzichtelijk te houden. Maak een stappenplan of een to-do-lijstje, waarin je bijv. per week bijhoudt waar je die week aan gaat werken.Afbeeldingsresultaat voor tips
  • Doe het samen! Heb jij vrienden, vriendinnen, familieleden in je omgeving, met dezelfde goede voornemens? Vraag ze om hulp, praat er samen over en zoek manieren waarop je elkaar kunt ondersteunen. Sowieso het bekend maken van je goede voornemens zorgt vaak toch voor dat extra beetje motivatie.
  • Beloon jezelf! Het klinkt heel kinderachtig om jezelf iets leuks in het vooruitzicht te stellen, maar het werkt vaak wel prima. Plak aan je (tussentijdse) doel een beloning, zodat je iets hebt om naar toe te streven. Zorg uiteraard wel dat de beloning niet haaks staat op de prestatie.
  • Geef niet op na een terugval! Ook als je een keer de ‘fout’ ingaat, is er nog geen man overboord. Laat je daardoor niet van de wijs brengen, maar hou je aan je plan.

En als je in de loop van de tijd merkt dat jouw goede voornemen je toch aanzienlijk meer moeite kost, dan je had verwacht? Schakel dan hulptroepen in. Waarom alleen lopen tobben, als er mensen zijn die je prima kunnen helpen?

  • Kan je het roken echt niet laten? Stap naar de huisarts voor advies!
  • Krijg je het sporten niet onder de knie? Denk dan eens aan een Personal Trainer!
  • Blijf jij de voetveeg van je omgeving? Zoek een professioneel luisterend en adviserend oor!

En krijg je je eetgedrag niet onder controle? Blijf je vervallen in oude gewoontes en oud gedrag? Neem dan eens contact op met Eureka!

Wij kijken graag samen met jou hoe wij jou kunnen ondersteunen om van 2017 een succesjaar te gaan maken!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *