Hoe overleef ik de kerst?!

Bijna kerst!
 
De tijd voor lekker en vaak vooral véél eten!
 
Er is een geweldige oplossing voor iedereen die zijn of haar weegschaal graag te vriend wil houden tijdens de aankomende feest dagen en toch wil genieten van het kerst-eten.
 
Gourmetten!!Afbeeldingsresultaat voor gourmetten
Met gourmetten bepaal je zelf wát je eet en hoeveel je eet! Ideaal!
 
Eureka!’s Gourmet-tips:
 
  • Kies voor magere vleessoorten, zoals biefstuk, varkenshaas en kipfilet. Laat de mini-slavinkjes en minihamburgertjes links liggen.
  • Kies voor vis, zoals tilapia, tonijn of zalm.
  • Verschillende soorten groenten zoals preiringen, gesneden champignons, paprika en taugé zijn heerlijk en caloriearm.
  • Zorg ervoor dat je niet véél te véél vlees/vis haalt. Wanneer je op je gewicht let, reken je op ong. 250 gram per persoon. Koop liever wat meer groenten.
  • Kies voor volkoren/meergranen stokbrood. Door de vezels hierin zit je eerder vol. Eet er sowieso niet teveel van en sla de kruidenboter over. Zet liever philadelphia light (eventueel met een smaakje) op tafel.
  • Maak een heerlijke groene salade met sla en allerlei soorten rauwkost als bijgerecht i.p.v. huzarensalade. Kies voor een magere dressing voor deze salade.
  • Zet extra rauwkost op tafel, zoals plakjes komkommer en snoeptomaatjes.
  • Let op met de sausjes. Kies je favoriet en neem daar een kleine hoeveelheid van. Of maak zelf een caloriearme saus. Kijk hier voor ideeën. 
  • Maak als nagerecht een overheerlijke fruitsalade. Maak hiervoor zoveel mogelijk gebruik van vers fruit. En wanneer je iets uit blik gebruikt, kies dan voor de ‘op eigen sap’- versie.
  • Het fijne aan gourmetten is dat je verplicht wordt om rustig te eten. De wachttijd tussen het bereiden door, zorgt ervoor dat je beter in de gaten kan houden wanneer je verzadigd bent.
 
 
Zo levert de kerstmaaltijd toch minder stress op dan verwacht. Eet smakelijk en geniet! Afbeeldingsresultaat voor kerststress eten
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *